vrijdag 3 november 2017

KreaDoe 2017

Na weken van voorgenieten was het vandaag eindelijk zover! Ons dagje KreaDoe is aangebroken. Een heerlijk dagje uit met m'n moeder, slenteren langs alle leuke kramen en vooral veel inspiratie opdoen. Dit jaar mocht ik als officiële KreaDoe blogger de beurs bezoeken. Dat maakte het helemaal bijzonder, omdat we als VIPS werden behandeld! 

In de perskamer werden we ontvangen met een heerlijk kopje koffie en alle informatie voor de beurs zoals een plattegrond, kortingbonnenboekje en natuurlijk het heerlijk knalroze KreaDoe blogger shirt! Hier trof ik Marlous van stitching sheep die vandaag, net als ik, verslag zal doen van de beurs. 

Blogger/vlogger stand
Dit jaar was er voor de bloggers/vloggers een aparte stand ingericht waar door de aanwezige bloggers ook gewerkt kon worden. Een heerlijk, gezellige ingerichte ruimte. Zowel Marlous als Amanda van kiddowz zijn hier een groot deel van de dag ook aanwezig geweest. Ik eerlijk gezegd niet, omdat ik liever de tijd wilde benutten om over de beurs te slenteren. Er is zoveel te zien en te doen :-)
Trends
Wat mij opviel was dat er dit jaar héél veel stands waren voor scrapbooking en diamond painting. Het scrapbooking ken ik al wel langer. Dat het nu wel erg hot is, was te zien aan het grote aantal standhouders. Het diamond painting was nieuw voor mij. Het deed me denken aan een hobby die ik als kind had, namelijk ministeck. Ook hierbij werk je met hele kleine vierkante gekleurde blokjes, die je op de juiste plaats in het frame moet drukken. De vierkante blokjes zijn zo klein, dat je dit met een pincet moet doen. Wat een geduld moet je hiervoor hebben zeg! Maar het resultaat is dan ook wel een heel mooi kunstwerk. Je kunt zelfs je eigen favoriete foto om laten zetten in een pixelpatroon, zodat je daar een diamond painting kunstwerk van kunt maken. 
Scrapbooking
Naaien/stoffen/quilten
Voor de liefhebbers van stofjes, quilten en vilten was er ook van alles te vinden. Zelf ben ik nooit echt vriendjes geworden met mijn naaimachine, maar toen ik bij de stand van Dairoosy kwam werd ik op slag verliefd op die heerlijke vintage stofjes. Leuke lapjes om bijvoorbeeld een oud spijkerjasje op te pimpen of een tasje, etuitje of portemoneetje te maken. Ze verkopen ook kant-en-klare naaipakketjes en omdat ik het portemoneetje wel aandurfde heb ik dat pakketje gekocht. Wanneer ik hiermee aan de slag ga laat ik het resultaat uiteraard nog zien. Ik kocht hier ook een vilten lapje met zo'n mooie vintage opdruk, waarvan je een bookcover kunt maken voor een A5-notitieblokje. Hoe leuk is dat om al je creatieve ideeeen in vast te leggen!
Zo moet het portemoneetje eruit gaan zien :-)

Ontmoeting met bekende haak-sterren
Iedere dag zijn er bekenden uit de haakwereld op de beurs aanwezig. Ik vond het erg leuk om van DenDennis te horen over zijn nieuwe plannen. Tot nu toe kennen we hem vooral als ontwerper van haakpatronen en borduurpatronen, maar hij wil meer! Hij is nu bezig met een boek dat allerlei patronen zal bevatten voor de kinderkamer, maar dan met diverse technieken. Naast (tunisch) haken en borduren zal er bijvoorbeeld ook met vilt gewerkt gaan worden. We gaan het volgen!
Saskia Laan neemt live op de KreaDoe afleveringen op voor Koffie & Wol. Een gezellig programma van Wolplein waarbij de nieuwste trends op het gebied van haken en breien besproken worden met diverse ontwerpers. Toevallig konden we nog net zien hoe DenDennis werd geïnterviewd! Als je het programma niet kent, moet je zeker eens gaan kijken. De afleveringen worden via het Youtube kanaal van Wolplein uitgezonden. 

Live-uitzending van Koffie & Wol

Even verderop troffen we Tessa van Woolytoons. Zij heeft al een aantal ontzettend leuke haakboeken gemaakt, maar ik was nu echt op slag verliefd op haar nieuwste creaties! Moet je eens kijken! Knuffeldoekjes kennen we inmiddels wel, maar dit zijn gewoon knuffeldekens! Gehaakt van heerlijk zacht garen, waardoor ieder kind hier echt een heerlijk vriendje aan heeft. Op het boek moeten we nog even wachten, deze wordt half december verwacht. Leuk cadeautje voor onder de kerstboom ;-)


Workshops
Uit het enorme aanbod van workshops mocht ik een workshop uitkiezen. Ik heb gekozen voor de workshop glasetsen bij More is More. Wat is dat ontzettend leuk om te doen! Het is super eenvoudig (echt iedereen kan dit!), snel, en met een geweldig resultaat. De mogelijkheden zijn oneindig. Ik kon kiezen om een theeglas, waxinelichtje of potje te gaan etsen. Als echte theeleut ging ik natuurlijk voor het theeglas. (Ik zit dit blogje natuurlijk te schrijven, terwijl ik uit m'n mooie nieuwe theeglas drink). Eerst moest ik een paar sjabloontjes uitkiezen met figuurtjes die ik erop wilde hebben. Ik heb voor verschillende bloemetjes gekozen, lekker vrolijk!




 Wanneer de sjabloontjes er goed opzitten, ga je de pasta lichtjes aanbrengen met een klein kwastje. Belangrijk hierbij is dat je alles even geraakt hebt. Het glas wordt hierdoor al wat aangetast. Daarna ga je de pasta er dikker op aanbrengen. Niet te dik dat het gaat druipen, maar wel dik genoeg om alles goed te bedekken. Je laat het een paar minuten intrekken en dan kun je het eraf wassen. En klaar ben je!
Met thee erin kun je het resultaat goed zien!


Hoe leuk is het om op deze manier een windlichtje, vaas of spiegel te bewerken!
Er is een eindeloze keuze uit sjabloontjes (klein en groot), dus je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het maken. Leuk voor jezelf of als cadeautje. 


Of je vissenkom... Ik heb Nemo gevonden in ieder geval, eh Blub bedoel ik :-)
Je hebt er niet veel materiaal voor nodig. Ik heb in ieder geval genoeg glaswerk in huis om op los te gaan haha. Dan heb je alleen nog een potje glasets pasta, een kwastje en wat leuke sjabloontjes nodig om aan de slag te kunnen! 

De buit van vandaag :-)
Ik heb uiteindelijk niet héél veel gekocht. Het haakpakket van de CAL van Wolcafé was uitverkocht helaas.... Wel kocht ik naast de bookcover en het naaipakketje een leuke vintage hanger met ketting en mooie leren labels van de haakfabriek voor op m'n gehaakte vesten. Deze labels zijn voorzien van een drukknoop, waardoor je ze eraf kunt halen als je haakwerk de was ingaat. Heel handig. 



We hebben de dag afgesloten door samen een lekker hapje te gaan eten en de dag nog eens gezellig na te bespreken. We hebben een heerlijke dag gehad! Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!

Liefs, Nika 💜




Geen opmerkingen:

Een reactie posten