maandag 13 november 2017

Alles is haken vest 2.0

Het is weer echt warme-vesten-weer...brrrrr... Ik ben nogal een koukleum, dus ik draag graag lekkere warme vesten. Vorig jaar haakte ik al dit vest, die ik met veel plezier draag. Dit was een patroon van Creachick, het zogenaamde Stella-vest. 




Omdat Stylecraft special DK goed beviel (blijft mooi in de was en ze hebben héél veel leuke kleuren), kocht ik nu de kleur Petrol. Een prachtige kleur blauw, die mooi past op mijn jurkjes maar ook op een jeans. Het was wel even zoeken naar een goed patroon en na een aantal keer iets te zijn begonnen en weer te hebben uitgehaald, ben ik toch overstag gegaan om een patroon te kopen. Ik besloot te gaan voor het 'Alles is haken-vest' van Saskia Laan. Het vest heeft deze naam gekregen, omdat deze stond in het gelijknamige boek, maar is nu ook als los patroon te koop. 
En blijkbaar zijn er nog aanpassingen geweest in het patroon, want de mijne heet 2.0 :-)

Het fijne van dit patroon is dat het heel eenvoudig is aan te passen naar je eigen maat en het ook niet uitmaakt met welk garen of grootte haaknaald je werkt. Daarbij beslis je zelf hoe lang je 'm maakt en of je de mouwen 3/4 of lang maakt. 


Ik haakte 'm met dubbeldraad Stylecraft special DK en haaknaald 7. Ik had uiteindelijk 10 bollen nodig. Het zijn in dit geval alleen stokjes, dus heel snel klaar. Je kunt er ook voor kiezen om een andere steek te gebruiken of te variëren, want het is in feite vanaf de oksels naar beneden één grote lap. 


Ik ben er in ieder geval weer superblij mee! Hij zit heerlijk warm en comfortabel!  

Liefs, Nika 💜



Geen opmerkingen:

Een reactie posten