woensdag 11 oktober 2017

Eenhoorn deken/Unicorn blanket

Enkele weken geleden werd ik benaderd door een collega met de vraag of ik ook wel eens op bestelling haakte. Eh, nou ja hoor als het iets leuks is wel :-)
Vervolgens liet ze me deze foto zien.... ik was op slag verliefd op dit leuke dekentje!


Na wat speurwerk vond ik het kooppatroon op  ravelry en kon ik aan de slag. Ik koos voor het garen van Stylecraft special DK, omdat ik dit fijn vind aanvoelen en na het wassen ook mooi blijft.
Het was helemaal niet ingewikkeld om te maken. De basis is een vierkante lap die groot genoeg is om lekker om je heen te slaan. De mijne is bedoeld voor een meisje van 4 dus het hoefde nou ook weer niet een mega grote deken te worden.

Daarna haak je een capuchon met daarop de hoorn, ogen, oren en natuurlijk de überschattige pijpenkrullen! Randje eromheen en klaar ben je. Ik vind 'm zoooo leuk geworden!

Toen was het nog lekker weer en kon ik heerlijk buiten zitten! 
Zoonlief mocht even passen :-)


Tadaaaaa!!!

Close-upje van de capuchon

En natuurlijk afgewerkt met een mooi randje en labeltje!

De opdrachtgeefster was er (net als ik) helemaal weg van! Weer iemand blij gemaakt. Het is een kerstcadeautje voor het meisje, dus het duurt nog even voor ik haar reactie hoor.

Veel liefs,
Nika 💜

6 opmerkingen:

  1. Hoi
    Ik heb je een pb op fb gestuurd wil je even kijken?
    Gr Roze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nika, IK heb ook de opdracht gekregen om er 1 te maken voor een meisje van 6.... Mijn vraag aan jou is, hoeveel wol heb je hiervoor nodig? Ik kom er niet helemaal uit.
    Alvast bedankt.
    Groetjes Yvette (LiefsvanWol)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geachte zou ik het patroon kunnen krijgen van de eenhoorn wil het haken voor mijn kleinkind gr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nika
    Ik ben de deken ook aan het haken,maar hoe haak je de capuchon aan de deken?
    Gr Helmie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou Ik het patroon van de eenhoorn hoofd kunnen krijgen in het Nederlands aub

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeft het zin om hier iets te vragen eigenlijk ?

    BeantwoordenVerwijderen