donderdag 13 juli 2017

Babydeken Dolly Plaid

In de afgelopen jaren is er op mijn werk een leuke traditie ontstaan. Wanneer een collega met zwangerschapsverlof gaat, doet iedereen die dat leuk vind een cadeautje in een mand, die vervolgens wordt overhandigd wanneer ze met verlof gaat. En natuurlijk gaat er altijd een door mij gehaakt cadeautje in. Meestal is dat een knuffeltje of slofjes, maar dit keer was het een iets groter project.

De betreffende collega was een tijdje geleden zelf begonnen met haken en was vol enthousiasme gestart met de crochet-along van La Maison Victor; de Dolly Plaid. Helaas bleek dat een iets te groot project voor haar, waardoor het aan de kant werd gelegd.

Toen ze een paar maanden geleden aankondigde in verwachting te zijn van haar eerste kindje, heb ik aangeboden om van het gekochte garen een babydeken te haken met het patroon van de Dolly Plaid. Met dank aan Vlijtig Liesje Knutselt (vlijtigliesjeknutselt.blogspot.nl) voor het uitgebreid uitschrijven van de verschillende figuren, want dat maakte het een stuk overzichtelijker!





Ter afwerking haakte ik eerst een rand met vasten in de hoofdkleur (crème) en daarna werkte ik het af met een randje schelpjes in lichtgrijs. Inmiddels is het dekentje via de kraammand aangekomen op bestemming, dus nu kan ik het ook met jullie delen!

Liefs, Nika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten