vrijdag 2 juni 2017

Garenreview Scheepjes Eliza

Een paar weken geleden ontving ik een paar prachtige bollen van Scheepjes Eliza. Ik was echt aangenaam verrast door de zachtheid van het garen! Het is ook echt heel fijn om mee te haken, het garen glijdt gewoon over je haaknaald. Ik heb met verschillende haaknaalden geprobeerd om te kijken wat het effect was en heb uiteindelijk gekozen voor haaknaald 5 omdat ik het voor dit project het mooiste vond. 

Dit garen is o.a. te koop bij Liemaswol in verschillende kleursamenstellingen. In een setje zit één gemêleerde bol en 3 effen bollen van de kleuren waaruit de gemêleerde draad is opgebouwd. Het is polyester garen, dat nog zachter aanvoelt dan zijde! Op een bol van 100 gram zit ca. 230 meter garen. 


Dit garen zou ook echt ideaal zijn om zacht babyvestje van te haken of een heerlijke woondeken! Van de restjes die ik nog over heb ga ik ook nog een kraamcadeautje maken heb ik besloten. Zonde om weg te gooien! 

Ik was al op slag verliefd bij het zien en voelen van de bollen en ik had al snel een idee hoe het kussen eruit moest komen te zien. Nu het af is ben ik er helemaal weg van. In een volgende blog zal ik het patroon uitwerken, voor wie dit prachtige kussen ook wil maken. 


Nou, dit is 'm dan! Ik vind 'm echt prachtig geworden en hij past echt perfect op mijn bank! Ik haakte voor dit kussen 6 vierkantjes van elke kleur en dat ging precies! Ik had nog wel genoeg garen over om de vierkantjes mee aan elkaar te zetten en de rand eromheen te haken, maar de kleuren die ik daarvoor gebruikt hebt zijn nu wel nagenoeg op. Goed uitgekiend dus (of heel veel mazzel gehad, haha). 

Kortom, heel zacht garen, pluist niet, fijn om mee te haken, géén knopen in het garen en een prachtig eindresultaat. Ik ben fan! Nou ben ik wel benieuwd wat jullie van dit garen zouden maken of hebben gemaakt! 

Had ik al gezegd dat 'ie heel lekker zacht is :-P

Fijn weekend!
Liefs Nika



Geen opmerkingen:

Een reactie posten