woensdag 25 januari 2017

Vaashoesje met patroon

Vandaag verwende ik mezelf met een paar bosjes tulpjes en kreeg hier zomaar gratis een tulpenvaasje bij. Toen de tulpjes eenmaal in het vaasje stonden, vond ik het nog wat kaal eruit zien, dus haakte ik er een gezellig hoesje om. Wil je ook zo'n hoesje haken? Ik leg hieronder uit hoe je dat doet.

Natuurlijk maakt zo'n mooi labeltje het helemaal af!
Ik gebruikte hiervoor een restje Scheepjes Peru en haaknaald 10, maar het kan met elk dikker garen.

Zo maak je het hoesje:
1. start met een magische ring en haak hierin 6 vasten
2. haak 2v in iedere v (12)
3. haak 2v in iedere 2e v. Sluit met een halve vaste. (18)
Hier was mijn bodem groot genoeg voor mijn vaasje. Dit is natuurlijk afhankelijk van de grootte van je vaasje en van de dikte van je garen. Ga net zo lang door met meerderen tot je rondje precies de bodem van je vaasje is.
4. haak 1 hstkje in iedere v (in de achterste lussen, alleen deze toer!)
5. haak 1 hstkje in ieder hfstkje. Steek hierbij lager in dan normaal gesproken, dus echt tussen de hfstkjes van de vorige toer.
6-11 herhaal toer 5 (of ga net zo lang door tot je hoesje hoog genoeg is)
12. laatste toer haak je een randje van vasten.

Veel plezier met maken!

Liefs, Nika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten