vrijdag 28 oktober 2016

Omslagdoek granietsteek

Vorig jaar was het al een hit op allerlei haakgroepen; de omslagdoek met de granietsteek/weefsteek. Er zijn twee manieren om deze omslagdoek te haken, vanuit de punt of vanuit de nek. Henja legt op haar blog heel duidelijk uit wat het verschil is tussen beide manieren.
Ik heb gekozen voor de manier vanuit de punt, dan krijg je geen lijn in het midden. Vorig jaar haakte ik deze omslagdoek al voor m'n moeder, nadat we deze gezien hadden op de KreaDoe bij Echtstudio. Ik gebruikte hiervoor 5 bollen Royal (Zeeman) in de kleuren lichtgrijs en donkergrijs.


Onlangs vroeg een collega of ik er voor haar ook eentje wilde maken met het Juliagaren van dezelfde Zeeman. Ik gebruikte hiervoor 4 bollen. Nadat ik de driehoek groot genoeg vond, haakte ik een bolletjesrand (4 lossen, 4 stokjes samenhaken in de 4e losse, 3 lossen en met een halve vaste vastmaken aan de rand, etc). Aan het einde maakte ik er ook nog franjes aan. Het is een heerlijk warme omslagdoek geworden. Ik hoop dat m'n collega er blij mee is!


Liefs, Nika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten