zondag 25 september 2016

Kraamcadeautje rups rammelaar

Sinds ik haak vind ik dat ik het niet kan maken om met een gekocht cadeautje op kraamvisite te gaan. Want een gehaakt cadeautje is natuurlijk véél leuker. Nu vind mijn moeder het ook erg leuk om mijn haaksels cadeau te geven, dus er komt regelmatig een 'bestelling' binnen. 'Lieverd, wil je voor mij...?" En natuurlijk wil ik dat! Maar omdat ik het niet leuk vind om te vaak dezelfde haakwerkjes te maken, ben ik steeds op zoek naar leuke patroontjes.

Ik word regelmatig gevraagd om patroontjes te controleren voordat ze in een boek verschijnen. Dan proefhaak ik een of meerdere patroontjes en geef door of de beschrijvingen kloppen. De patroontjes worden vaak vertaald uit verschillende talen en met de vertaling gaat er soms ook wat van de juiste uitleg verloren.
Het laatste boek waarvoor ik mocht proefhaken was van Mari-Lus Lille, genaamd 'Betoverende Amigurumi-knuffels'.

Betoverende Amigurumi-knuffels van Mari-Lüs Lille
Het leuke is dat de namen van alle proefhaaksters vermeld worden op een speciale bedankpagina. En dat maakt me dan toch wel trots!

Bedankwoord met o.a. mijn naam!
Behalve de patroontjes die ik had proefgehaakt, had ik hier nog geen haakwerkje uitgemaakt. Ik koos nu voor de Rups rammelaar. Lekker snel gemaakt op deze zonnige zondagmiddag, lekker in de tuin. Het garen wat ik hiervoor gebruikte, kocht ik onlangs bij Sostrene Grene in Nijmegen (zie vorige blogje). 

Rups rammelaar

M'n moeder was er weer blij mee. Kan er weer een klein meisje blijgemaakt worden!

Liefs, Nika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten